Vogalonga 2019

Immár negyvenöt éve a velencei fiatalok szervezték meg az első evezős felvonulást, méghozzá a Velencét veszélyeztető motoros hajók elleni taltakozás jegyében. Az esemény neve nem más lett, mint „Hosszú Evezés”, a Vogalonga. Ehhez a demonstrációhoz évről-évre egyre többen csatlakoztak, lassan már több külföldi résztvevővel, mint olasszal. Van aki tiltakozik, de a legtöbb túrista az evezés, a mozgás, a látvány, a karneváli hangulat kedvéért özönli el Velencét. Ez a nap szinte egy népünnepély. Hihetlen élmény evezni és hihetetlen látni a több ezres hajókavalkádot.
A vizek szerelmesei nem kisebb dologra vállalkoznak, mint 32 km táv megtételére. A tömeg miatt sok hely nincs evezni, megugrani a mezőben sem nagyon lehetséges, de a látvány biztosan egy életre szóló élmény.

BLOG Vogalonga 2019

avagy ONLINE élménybeszámoló a Vogalonga 2019 hosszú evezésről. – 2019. június 8-9.

Megcsináltuk, leeveztük

Megcsináltuk! Végül 4 hajóban is eveztünk, de végigcsináltuk. Leeveztük a több  mint 30 km-t. Nem volt könnyű, most izomlázunk van, de megérte. Minden alkalom más és más. A mostani attól volt különleges, hogy másfajta hajóban eveztünk, és olyanokkal ültünk egybe aki...

Tumultus a Canal Granden

Az út legszebb része az utolsó néhány kilóméter, amikoris rákanyarodunk a Canal Grandere. Onnan a csodálatos kilátás és drukkoló emberek között csorgunk be a célegyenesbe. Ez az egyik neuralgikus pont, hiszen itt beszűkül a csatorna és a hirtelen beérkező sok hajó nem...

Murano kifolyó

Várjuk a másik hajót és úgy döntünk nem ártana kinyújtóztatni fáradt tagjainkat így 20 km környékén, ezért Muranot megközelítve egy téglafal előtt kikötünk. Alacsony a víz, így könnyedén kiszállunk a hajóból. A kavicsok között különösen csillogó kavicsokra leszünk...

Félidő

A hajóban nagyon gyorsan telik az idő, nem úgy mint az edzéseken. Annyi minden látnivaló van, hogy fel sem tűnik, hogy már lassan félúton vagyunk. Kezdjük érezni a végtagjainkat, mert itt azért tényleg evezni kell, nem úgy mint a sárkányhajóban. Persze ott is kell...

Kéz a kézben

Az úton épp a nők lapját lapozgatva láttunk egy cikket a velencei biennáléról, ami a mindenkori képzőművészet elismeréseként kerül megrendezésre, ahova a világ minden tájáról érkeznek művészek és alkotások. Két éve csodálhattuk meg Lorenzo Quinn támogató szobrát a...

Vogalonga meglepetéssel… vízreszállás

Az idei Vogalonga tartogatott némi meglepetést a számunkra. Az előző években mindig sárkányhajóban eveztünk, de mivel idén sokkal többen vállalkoztunk az evezésre, így van aki átült egy másik sárkányhajóba és indult két négyes kenu is. Volt akinek tetszett a kenuba...

Apa kezdődik…

Pünkösd vasárnap az evezés napja. Korán indulunk, mert reggel 9 órakor dördül el az ágyú a tengeren, ami megadja az indulási jelet a hajóknak vagy lélekvesztőknek. A szállásunkról időben Punta Sabbioni kikötőjébe kell érnünk, mert a kalózhajó már 7 órakor ott vár...

A hidak alatt…

Van egy kedvenc helyem, egy híd, amit már 2016-ban és 2017-ben is megrajzoltam, gondoltam visszatérek, és nyomon követem a híd műszaki állapotát. A híddal minden rendben van, előveszem a rajzfüzetemet és megrajzolom. A nap éget, a festék szinte magától megolvad, a...

A régi ház körül…

Sétálok a régi házak körül, és azon gondolkodok, hol tudnék kényelmesen leülni - mivel az utazós összecsukhatós székem az utolsó pillanatban mégis a kempingben hagytam -, amikor felfigyelek egy kis házra, valahol az Académia megálló környékén... Egy kis kanális mellé...

Ilyen volt a Vogalonga 2018

Ha Pünkösd, akkor a Kajak Mesterek Klubja Olaszországbe, Velence felé veszi az irányt. Nem volt ez másképp 2018. májusában sem, amikor egy napsütéses korai reggelen Százhalombattán találkozott a csapat, hogy nekivágjunk újra a 44. Vogalonga evezésnek.
Újra rég látott ismerősök találkoztak, nyíltak az üdvözlő pálinkás üvegek, mert hát mégis csak rég láttuk egymást, és hosszú útra megyünk. Miután mindent bepakoltunk, a kísérők fájó szívvel búcsúztak tőlünk, de mi már nagyon vártuk, hogy elinduljon a buszunk. Szép, kényelmes busz, jó hangulat, jó társaság, amelyről a busz hátuljában ideiglenesen felállított bár gondoskodott. “Bar is open”, hallhattuk már a busz indulás után pár perccel.
Ilyen jó hangulatban és társasággal gyorsan repül az idő. Észre sem vettük, és már a kempingben foglaltuk el a szállásunkat, hogy aztán fürdőruhában még gyorsabban a pár 100 méterre lévő csodálatos tengerpartra érjünk.
Pünkösd korán volt ebben az évben, május közepén, amikor a nap már süt, de a tengervíz még hideg, de azért így is belemerészkedtünk a vízbe.
Aztán jött az este, a Palacsinta parti és az elmaradhatatlan buli. A palacsinta száz számra fogyott, nem beszélve a jó kis hazai pálinkákról. Éjjelig szólt a zene, és tombolt a buli, hogy aztán másnap kicsit fáradtban mint előző reggel a csapat elinduljon Velencébe városnézésre. Tovább…

Vogalonga 2019 – Hamarosan…

Vogalonga 2017

A 43. Vogalongáról jelentem… Annyit hallottam már, de mi is az a Vogalonga? Hosszú evezés. Ki találta ki és mikor? 43 évvel ezelőtt velencei fiatalok egy csoportja, akik így tiltakoztak a Velence városát pusztító motoros hajók ellen. Fogták a kis ladikjaikat, gondoláikat, evezőseiket és nagy felvonulást rendeztek Velence körül, végig a kanálisokon. A „felvonulás” egyre népszerűbb lett, olyannyira, hogy egyre több külföldi hajós jelenik meg pünkösdkor a nagy vízen, lassan már többen vannak mint maguk az olaszok. Idén 1600 hajót, több mint 8000 résztvevőt engedtek lapátot mártogatni a Grand Canalen. Tovább

hangulatjelentés a vogalongáról

A 2016-os volt számunkra az első Vogalonga, és akkor ott megígértük, hogy még visszajövünk. Mi azóta is járunk – nekünk ez a negyedik, a csapatunkban sokaknak ez már a sokadik Vogalonga lesz. Vogalonga 2019 jövünk!

Vogalonga 2016

A 42. Vogalongáról jelentem… Az idén egy százhalombattai csapat úgy döntött, hogy elindulunk a sorrendben 42. Vogalongán, azaz végig evezünk Velence lagúnái között kb. 30 kilómétert. A csapat tagjai a Kajak Mesterek Klubja sportegyesület, illetve lelkes amatőrök (mint jómagam) közült kerültek ki. Tovább

Vogalonga 2019

Csapatunk úgy döntött idén is indul a Vogalongán, ami már sorban a 45.  alaklom. Negyvenöt éve a velencei fiatalok szervezték meg az első evezős felvonulást (1975), méghozzá a Velencét veszélyeztető motoros hajók elleni taltakozás jegyében. Az esemény neve nem más lett, mint „Hosszú Evezés”, a Vogalonga.  Ehhez a demonstrációhoz évről-évre egyre többen csatlakoztak, lassan már több külföldi résztvevővel, mint olasszal. Van aki tiltakozik, de a legtöbb túrista az evezés, a mozgás, a látvány, a karneváli hangulat kedvéért özönli el Velencét. Ez a nap szinte egy népünnepély. Hihetlen élmény evezni és hihetetlen látni a több ezres hajókavalkádot.
Kép: Az első Vogalonga (1975) – forrás: vogalonga.com

Kövesd a Vogalonga 2019 eseményeit blog oldalunkon. Tovább

44. Vogalonga - "official" videó

vogalonga.com hivatalos oldaláról másoltam be a tavalyi Vogalonga hivatalos összefoglalóját. Azt hiszem minden benne volt ebben a két percben, jó volt újra átélni a hangulatot és egyben hangolódni az idei, 45. Vogalongára.

Lenyűgöző ahogy a több mint ezer hajó – vagy bármilyen vízben haladásra képes jármű – várakozik a Szent Márk tér előtt a nyílt vízen és a pontban 9 órakor eldördülő ágyúhangra együtt kezd evezni. Mindenféle színben, a különböző nemzetek, jókedvűen, egymás mellett haladva békésen emelik a csapásszámot. Nem ismerjük egymást, de egymásra mosolygunk, lehet hogy soha többé nem találkozunk az életben, de most itt mind együtt vagyunk, magunkért és Velencéért. Igazi vízi karnevál ez itt minden pünkösdkor. Az evezőre és a vízre, az egységre kellene figyelnünk, de folyamatosan a többieket pásztázzuk, ki milyen ötletes jelmezbe bújva, érdekes járművel jött teljesíteni a több mint 30 kilómétert. Fantasztikus élmény, egyszer mindenki próbálja ki.

A vogalonga hivatalos oldala: vogalonga.com

Útinapló, az meg micsoda…

Útinaplózni annyit tesz, mint utazol, és ami megtetszik azt papírra veted. Leskicceled, majd akvarell festékkel végleges formába öntöd. Megragadod a hangulatot, a részletet, ami éppen megfogott. Ha az egy csodaszép épület azt, ha az egy pohár sör, vagy éppen egy sütemény, egy csodás naplemente, akkor azt. Nincsenek szabályok, csak élvezd amit csinálsz. A legjobb élőben rajzolni, de megengedett fáradtan este utólag fényképről is megörökíteni a pillanatot. Azt szoktam mondani, az élmény után 8 napig vagy abban a bűvöletben, hogy érdemes utómunkát végezni. Idén lesz a Vogalonga 2019 ahol szintén készülök rajzolni!

Ha többet szeretnél tudni az utinaplózásról, látogasd meg ezt az oldalam: